3. oktober 2009

relevant statistikk og informasjon vedr 'alle forteller meg hvor bra jeg er i tilfelle jeg blir det' (flamme forlag, 2009), promo del 1

bård (42)
lanseringsdato: 7. oktober 2009
forlag: flamme forlagsjanger: poesi
trykkeri:
livonia print sia, latvia
produkt: softcover w/flaps
format: 128x205 mm
innbinding: perfect binding/thread stitched
omslagspapir: invercote creatio 300 g
farge: 4+4 cmyk
papir: 80 g munken print 1,5
font: arial
levering: 'loose on pallettes'
honorar utbetalt [via cappelen damm as] ved utgivelsen:
52 732
antall kopier: 1 800
antall sider: 181
antall dikt: 107
antall ord: 15 997
antall tegn (uten mellomrom): 76 934
antall tegn (med mellomrom): 90 289
antall avsnitt: 2 583
antall linjer: 3 941
lanseringsfest: kl 20:00, onsdag 7. oktober på galleri 0047 i schweigaards gate 34d, 0191 oslo
'program':
opplesning + musikk ved dj lotta elstad og dj lacktr (johan harstad)
'cocio' (2009) + 'afmhbjeitjbd' (2009) + 'my girl' (1991)

alle dikttitlene gjengitt i samme rekkefølge som i boka:
susan sontag
sangen ‘sleeping is the only love’ av silver jews
denne artikkelen trenger språkvask og korrektur for å oppnå en høyere språklig standard
jeg har laget en ny spilleliste som heter ‘naomi chomsky’
(arbeidstittel)
sangen ‘college’ av animal collective
the velvet underground & nico
(1967)
noen ganger føler jeg meg som et album som har lekket, men som ingen vil laste ned
‘kafkaesque’
drømmer om john giorno når jeg sover
etterord
når jeg legger meg om kvelden, føles det som jeg skal overnatte på ikea furuset
vennediktet
etterord #2
leste wikipedia-artikkelen om agyness deyn på biblioteket i går kveld etter at de hadde slått av lyset
‘kafkaesque’ #2
hvis alle vennene mine var kjente akademikere
vaya con dios
du minner meg om en krigsfilm uten kvinnelige karakterer bortsett fra et tilfeldig brev som får en av mennene til å gråte
bandet mitt trenger venner
mislykket haiku
‘hva skal jeg ha på meg i dag’
etterord #3
filmtrilogien ‘the mighty ducks’ (1992, 1994, 1996)
etterord #4
alt jeg sier er en eufemisme
‘kafkaesque’ #3
disse vil jeg gjerne treffe
husker ikke forrige gang jeg snakket med disse
norge rundt
akkurat nå laster jeg ned en katastrofefilm fra nittitallet, kom på besøk neste tirsdag
(arbeidstittel #2)
må jeg prøve partydop før jeg dør
etterord #5
hvis alle vennene mine var kjente ‘kvinnelige artister’
om bandana og bandet mitt
(arbeidstittel #3)
breathless
(1960)
‘kafkaesque’ #4
ingenleserpoesi.doc [Compatibility Mode]
(arbeidstittel #4)
angelina jolie
mislykket haiku
jeg skriver et nytt dikt i stedet for å lete etter en jobb
etterord #6
(arbeidstittel #5)
forsøkte å hoste meg selv i ansiktet før jeg skrev dette diktet
‘hva har jeg gjort for å fortjene dette’
sangen ‘this is how we walk on the moon’ av arthur russell
(arbeidstittel #6)
sangen ‘mother and child reunion’ av paul simon
etterord #7
dette diktet sovner med klærne på
etterord #8
ingenleserpoesi2.doc [Compatibility Mode]
kan jeg bli barista på én dag
(arbeidstittel #7)
diktene mine ville vært lengre hvis jeg hadde mindre tid
gimmikdiktet
‘kafkaesque’ #5
jeg følte meg litt ‘kitsch’ tidligere i dag
(arbeidstittel #8)
mislykket haiku
jeg vet ikke hvorfor jeg fremdeles er våken
sangen ‘as we go up, we go down’ av guided by voices
hvis alle vennene mine var kjente ‘mannlige artister’
etterord #9
kobe vs lebron
dikt skrevet av en 27 år gammel alenepappa med mastergrad i teologi
(arbeidstittel #9)
albumet ‘the college dropout’ av kanye west
(arbeidstittel #10)
ingenleserpoesi3.doc [Compatibility Mode]
jeg hviler ansiktet mitt og venter på å sovne
‘kafkaesque’ #6
det finnes ingen side med denne tittelen, du kan opprette denne siden eller ønske deg den
hvis alle vennene mine var kjente ‘kvinnelige kjemikere og fysikere med to nobelpriser’
(arbeidstittel #11)
tillsammans
diktet mitt lurer på hvordan det kan bli en ‘kultklassiker’ uten å ta en overdose
(arbeidstittel #12)
bandet mitt heter the name of this band is talking heads (1982)
i dag fikk jeg en intens følelse av å være ‘queer’ og ‘politisk korrekt’ på samme tid
achmed the dead terrorist
etterord #10
alkymisten
madonna
(1958)
‘kafkaesque’ #7
grizzly bear live on letterman
(arbeidstittel #13)
mislykket haiku
kunne jeg gjort karriere innen shipping
garageband
animal collective
(arbeidstittel #14)
håper jeg kan fortelle en historie fra turnélivet hvis jeg blir bestefar
‘kafkaesque’ #8
(arbeidstittel #15)
ufullstendig liste over ting jeg sa/googlet forrige uke, muligens ‘freudiansk’
isabella rossellini
i natt hadde jeg en lineær drøm om 1994, men i retrospekt er alle drømmene mine mareritt
nødvendigheten av å leve inautentisk
etterord #11